Sunday, September 9, 2012

Nasi Lemak Royale @ Ampang




Salam lovelies :)
Sape pernah sampai Kedah and did taste the most delicious nasi lemak in town? haha. I suka nasi lemak royale sebab dia warna kuning dan tak selemak the normal nasi lemak. I love the kuah banjir. Memang sedap. Masa I bawak my husband round Kedah pun, I did brought him there. And he likes it, sebab rasa dia lain dari yang laen. I seldom balik Kedah sebab my parents yang always datang visit I kat sini, therefore memang jarang ah I dapat menikmati the best nasi lemak since I hidup merantau.
When I got to know that they have new branch (branch la sangat),  I was at early stage of pregnancy and dont have appetite for nasik. Semalam, a friend of mine posted his nasi lemak royale at alor star and I was like, I need to have one. Terus teringin, sampai teringat-ingat ke hari ne.
So, today we went there. Dah dekat nak sampai baru ingat nak check with my friend, kedai bukak at what time. It open from 4pm-3am. Btw, it's located at Taman Dagang Foodcourt, Ampang. Sebelah pool yep, not the one facing the road. Landmark: MBO Ampang.
Memang puas hati. Memang masih sedap as the one in Kedah. Just the price quite pricey la compared dekat Kedah. Biasalah, food kat Kedah memang murah.
Puas hati.
Published with Blogger-droid v2.0.6

2 comments:

  1. first time tgk nasi lemak camni u. macam nasi kat mamak pun ada. mahal tak? mcm nk kene try je. kedah mmg murah kn makanan. ingat lg pg langkawi. murah giler makan huhu

    ReplyDelete
  2. mmg mamak pn u.2 pinggan(as per dlm gmbr), my husband dgn amek sotong,udg,telor rebus,kcg bendi + i lauk ayam =rm24. okay la. u try la, u kn rjn g jln2 cr mkn jgak :)

    ReplyDelete