Friday, March 15, 2013

Online Shopping

Salam  :)
Benda yang paling I tak suka ketika berpantang bukanlah kena berpati halia, berbengkung, berpantang makan dan berpantang ais. Tapi....rasa patah kaki tak dapat ke mana tu yang seksa.
I am very independent. Very. So, when time like this, i feel useless and hopeless. Feel like screaming out loud. You know, when you used to get the key, start the engine and buy your stuff on your own. Suddenly you need help. Plus I jenis tak suka nyusahkan orang, even my own parents and husband.
Leceh..kena buat list bagai and pass to hubs. I taknak la hari-hari dia kena beli barang I.
Nak withdraw duet pun I kena mintak tolong hubs. So, I memang bagi my hubs simpan ATM card I.
Bila duduk kat rumah 24/7, I memang banyak benda beli online. I selalu pos barang ke ofis hubs I, sebab kalau barang sampai kat rumah, mak abah I banyak tanya nanti.
Bermulalah hari-hari hubs I balik keje dan I akan tanya, 'ada parcel ape-ape tak?'.
Makin hari makin banyak. Semalam hubs texted me while he's at the office. He said I got parcel. Lagi dan lagi..... Heee :]
Bila I nak beli tudung online semalam, penat dok belek-belek baju ape yang takde tudung match lagik before I finally decide which tudung to buy. Yelakan, macam I spend banyak masa kot before nak beli, sekali stuck kat payment. I check maybank2u and terkejut balance tinggal RM19. I bertenang masuk bilik jap (hubs baru sudah solat time ne). Hubs terus cakap yang dia dah withdraw duet I semua dalam maybank. I tanya kenapa? Dia cakap saja je. Senang kalau I perlukan cash.
Tapi I tau....dia saja je taknak I beli barang online. Sobs :(

I was thinking to shop some tops from Zalora. How cool is that? Online shopping at Zalora. At your own comfort. To my knowledge, Zalora is the first one stop online retailer in Malaysia. Tu pun lepas tengok the catchy advertisement in television. Haha. Even my nephew akan menjerit 'Aaaaaaaa' everytime he saw the advertisement.

The last time before the online shopping was invented, I remember that I am not really into shopping. Now, I shop a lot. Like really a lot. With the internet at my fingertips, boring aje terus browse through and tadaaa the next day the parcel has arrived. Haha. Seriously this online shopping is cool.


Published with Blogger-droid v2.0.6

4 comments:

  1. ehem.. i pun sama jgk. sekrg beli brg online, pos ke office atas nama husband. sbb klu kat rumah leceh pasal guard. so nanti mesti tanya dia, "ada trime pape x harini?" hehe.. tp klu jd u, hubs keluarkan semua, mesti i meroyan. huwaaaa.. bertahan yer beb.

    ReplyDelete
  2. haha padanmuka u. tulah asyik click je dh tinggal rm19 :p

    ReplyDelete
  3. nk shopping online...but husband x kasi....tp sng kje kn..huhu

    ReplyDelete
  4. nxtime post je kt rumahhh. ms pantang mmg akan kt umah je kan.lainla working, xde spe kt rumah hehe. bijak husband u keh2. sbr. byk lg masaaaaa :D

    ReplyDelete